torsdag 7 februari 2008

Tavlor i trä...

Nån gång i Novemeber tillverkade vi en massa trätavlor, jag stod mest för ideér och målning medans min man fick såga och spika. (Jag kan faktiskt det jag också men slipper gärna, speciellt då stooora magen var ivägen.) Dom är gjorda av träplankor med en list runt som ram. Några fick bli julklappar och vissa sparade vi till oss själva.

Har fler på gång, dom ska bara monteras ihop och målas, med fler barnmotiv. Svampar, ugglor, moln och en massa andra retromotiv ska göras. Dels till mina barns rum men också till andras..... :)

Här kommer lite tjuvkikar på de tavlor som sitter på våra väggar, hann tyvärr inte fota dom tavlor som fick bli julklappar.

20 kommentarer:

Christel sa...

Vilka superfina tavlor :-) Och grattis i efterskott till den lilla, söta, gudomliga.... :-)

www.mariante.se sa...

WOW vilka läckerbitar!!
Får man låna iden kanske?
Som vanligt så blir man alldesles salig över det skapandet som du delar med dig av, du är så duktig Lotta!

Anonym sa...

Vilken otroligt inspirerande blogg.
Underbart att få inspireras av både ett vackert hem och härligt scrappande.
Och grattis i efterskott till nytillskottet i familjen vi går också i väntans tider så det lät ju trevligt att det med andra barnet kan gå så snabbt att man inte ens hinner med att få någon bedövning :)
Anna

Anonym sa...

Wow, så snyggt! Älskar din blogg! Maria

Villa elva-kulla sa...

Åh vilka fina tavlor...Tänk om jag skulle prova på de där själv, är så sugen på en till min hall.
Ha en riktigt trevlig helg / Jennie

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, vilka fina tavlor, blir superinspirerad, tavlan med stjärnan skulle passa jättebra på vårt landställe, har du målat den på fri hand? Är så förtjust i din fina blogg och länkar till den från mig, hoppas det är OK? Kommer följa din fina blogg med stor spänning.

terese sa...

så vackra grejer det fanns i den här bloggen! inspirerande! :-)

Anonym sa...

grymt snygga tavlor, sicken känsla du har för sånt där!

Jenny sa...

Jättehärliga tavlor!

Kristin sa...

Hej! Vilka fina tavlor!!!! Jag kommer absolut försöka få tid att göra likadana jag med, för de var supersnygga. Hoppas det inte gör något att man härmas?

Kram Kristin

Cattis sa...

Jisses, du kan ju allt!! Vilka snygga tavlor!! Du inspirerar en massa! =)


http://kathis.blogg.se/

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, så fina tavlor! Och vilken tapet, sen då! *love*

hummmlan sa...

Jag håller med alla andra som varit här kommenterat, jättefina!

Emma Clara sa...

Jättefina tavlor!!! du är jätte duktig och inspirerande!!!!!

Anonym sa...

Ja, guuuud vilka fina tavlor! Du är fantastiskt kreativ, du!
Annika

bjorx sa...

Jättesnygga - skulle gärna ha något liknande hemma! :-)

Ljuva ro sa...

Men så inspirerande! Verkligen fina!!! Kram

Anonym sa...

Jätte fina!

Anonym sa...

så snyggt Lotta! Det är så roligt när man tillverkar unika saker själv.Jag har så mycket ideer men tyvärr blir inte så många av dem verklighet eller så hinner jag ändra mig 100 ggr.. Snygg vägg btw vi har samma tapet som fond i vårt vardagsrum =)

kram Anna G

Unknown sa...

Men du!!! Bor du möjligtvis i Tranås??? =) En annan tjej som bloggar hade en sådan här vacker tavla som en kompis hade gjort...och hon bodde i *presentaffärsmeckat* Tranås hi-hi.. Fantastiskt fina tavlor. Otroligt fin kreativitet på scrappingen med!! kramis Malin